Kwaliteit

Wij vinden het belangrijk onze zorg en kwaliteit zichtbaar te maken. Vandaar deze uitgebreide website met veel informatie over onze praktijk.

Nederlandse Vereniging van Mondhygiënisten (NVM)

Al onze mondhygiënisten zijn lid van de Nederlandse Vereniging van Mondhygiënisten (www.mondhygienisten.nl). Door de informatie van onze beroepsvereniging en het aanbod  aan kwaliteitsbevorderende activiteiten blijven we up-to-date en hebben we veel contacten met mondhygiënisten in de rest van Nederland.

Kwaliteitsregister Mondhygiënisten (KRM)

Al onze mondhygiënisten staan ingeschreven in het Kwaliteitsregister Mondhygiënisten (www.kieskrm.nl).

Hiermee tonen we aan dat:

  • We beschikken over een diploma dat voldoet aan de Wet op het Hoger Onderwijs van een opleiding tot mondhygiënist
  • We het Beroepsprofiel van Mondhygiënisten van de NVM onderschrijven (zie onderaan pagina ‘Beroepsprofiel’)
  • We de Gedragscode voor Mondhygiënisten door de NVM onderschrijven (zie onderaan pagina ‘Gedragscode’);
  • We nemen deel aan een klachtenregeling die voldoet aan de Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen Zorg (zie onderaan pagina ‘Folder klachtenregeling NVM-Mondhygiënisten’)
  • We voldoen aan de door het KRM gestelde eisen van werkervaring (gemiddeld 8 uur per week patiëntenbehandeling in 5 jaar, totaal minimaal 1600 uur
  • We voldoen aan de door het KRM gestelde eisen van bij- en nascholing (160 punten behaald aan uiteenlopende kwaliteitsbevorderende activiteiten in 5 jaar)

Iedere 5 jaar wordt de registratie in het KRM opnieuw getoetst en moeten we aantonen aan bovenstaande eisen te voldoen.

Patiëntenenquête 2023

In maart 2023 heeft Roozeboom consulting in onze opdracht voor de een tevredenheids-enquête uitgevoerd onder mensen die ons bezocht hebben van 3 maart tot en met 17 maart. 129 personen hebben ditmaal meegewerkt aan het onderzoek. De samenvatting van de uitkomsten is (cijfers op schaal 1-10):

  • Bereikbaarheid van de praktijk: 8,8
  • Afspraken maken: 8,9
  • De praktijk: 8,9
  • De zorgverlening door de mondhygiënist: 9,0
  • Rekeningen en betalingen: 8,7
  • Gemiddeld cijfer voor de praktijk: 8,9
  • Net Promotor Score (waarschijnlijkheid dat onze praktijk aanbevolen wordt bij familie, vrienden en bekenden): 8,9

Wij zijn erg blij met de zeer positieve uitslag van dit onderzoek. De verbeterpunten voor onze praktijkorganisatie gaan we de komende periode ter hand nemen. De uitkomsten van onze enquetes in voorgaande jaren zijn erg waardevol gebleken om verdere verbeteringen in de praktijk door te voeren. Over twee jaar zal dit onderzoek weer herhaald worden. Het complete onderzoeksrapport kunt u onderaan deze pagina downloaden.

Bestanden

RapportpatientenenqueteMondhygienepraktijkDeRondeVenen-maart2023.pdf
Patiënten-enquête maart 2023

NVM_patientenfolder_klachtenregeling_LR.pdf
Folder klachtenregeling NVM-Mondhygiënisten

514-NVM-beroepsprofiel_v2_digi.pdf
Beroepsprofiel Mondhygiënist

Gedragscode-mondhygienist-2020.pdf
Gedragscode Mondhygiënist

Kwaliteit